Downloads

woensdag 10 maart 2010

Hoera puppa is geboren !!

gisteravond ben ik met lisette naar de pelgrimshoeve geweest , daar hebben we voor ons leven moeten vechten voor een paar tijdschriften uit 1990 :lol:
met tassen vol oude knippies en patronen uit het jaar 0 zijn we tevreden en voldaan naar huis gegaan,
bij thuiskomst ben ik met een bak koffie lekker in de tijdschriften gaan bladeren.
Daar zag ik een patroon van  een popje wat mij wel heel leuk leek om te maken.
vanmorgen ben ik dan ook meteen op pad gegaan voor poppennaalden poppentricot en wol.
vanmiddag ben ik lekker aan tafel in het zonnetje gaan zitten met celia achter me in de box.
het duurde even , maar toen ze een hoofd en 2 benen zag begreep ze wel dat dat een pop ging worden.
ze wilde eerst de benen vasthouden , zelfs die vond ze leuk..
tegelijkertijd zat ze geintresseerd het hele proces af te kijken..
ze wilde het maar al te graag zien allemaal , en ik denk dat ze stiekem vooral het gedeelte waarbij ik met een naald in de oogkassen moest prikken wel heel leuk vond, want de beer in de box werd ook bewerkt met een lepel.
nou , de pop is klaar ... en ze heeft haar PUPPA genoemd.
Puppa is aangekleed met shirtjes uit de babykleding tas op zolder.
zachte en zo goed als verwassen tricootjes..
omdat celia geen tijd meer had om te wachten heb ik niet het hele hoofdje met haartjes kunnen doen.
Maar stiekem tussendoor een muts genaaid en die vastgezet..
Leuk hoor zo'n pop.. die ga ik zeker nog een keer maken.


Ook effe snel een broek gemaakt uit een oude ottobre , eigenlijk hoorde hij van katoen voor de zomer, maar heb hem met een baby rib in de kleur rood gemaakt.
ook liggen er nog wat dingetjes die afgemaakt moeten worden, en vanavond moet ik ook nog even de traktaties voor de klas van chanel afmaken.
pfff druk druk druk maar weer..

Tot snel!

0 reacties:

Een reactie posten