Downloads

zondag 14 februari 2010

Weer begonnen.

Lang geleden dat ik wat gemaakt heb, mijn spoelhuls was afgebroken , en aangezien ik een schijnbaar Zeer moeilijk & exclusief verkrijgbaar *hahaha* type naaimachine heb.
heeft het even geduurd eer dat mijn naaimachine wil aan het werk gezet kon worden.
de carnaval op school komt eraan , dus ik had meteen een goede opstart reden.
Voor de meiden ben ik bezig oud hollandsche kostuums te maken.
Heerlijk al die ouderwetse motiefjes , bandjes lintjes en kantjes.
De eerste is af , Voor de kleinste.
Chanel past hem ook wel , maar dan als kort rokje.
het maken was eigenlijk heel simpel.
2 rechte lappen 2 x de omvang van de taille ingerimpeld naar de helft.
die stukken allebei tegen 1 kant van de band genaaid en daarna het elastiek 90% van de taillemaat er tegen aan gestikt.
Dat allemaal binnenstebuiten gedraaid en nog een keer doorgestikt.
Zo zou je hem aan 2 kanten kunnen dragen en zijn allebei de kanten gelijk afgewerkt.
Daarop heb ik weer een schort genaait .. de foto's spreken vanzelf.
vanmorgen zag Celia de jurk/rok en wilde hem meteen aan.
dat vond ze wel wat , ze liep al kletsend door de kamer ... en was niet aanspreekbaar meer.
en wilde ook niet meer luisteren omdat ze het te druk had.
ik heb maar een volendams cd'tje opgezet.. dat vond ze wel wat ...
terwijl ze stond te dansen kreeg ik een ingeving..
ik heb haar op zijn volendams aangesproken , misschien dat het werkte.

'' ej Kladdegat , oor dan . nie so koppetoane.''

Of ze het verstaan heeft weet ik nie , maar het heeft wel gewerkt
Tot Gauw , Voar now or nageres.
groetjes Wendy
















0 reacties:

Een reactie posten